jueves, 20 de mayo de 2021

Una xicoteta reflexió de l'assignatura

Quan vaig rebre la notícia que no m'havien pogut matricular en l'especialitat de Pedagogia Terapèutica, que tant desitjava des que vaig decidir començar el Grau de Mestra en Educació Primària, sinó que únicament podia matricular-me en TIC, se'm van trencar tots els esquemes de futur. TIC? Què feia una persona de TIC? Què significava ser especialista en TIC?


Realment, com vaig esmentar en la primera entrada, jo vaig iniciar la universitat cursant el Grau de Mestra en Educació Infantil però motivada per la meua ambició i ànsia de voler aprendre més, vaig decidir matricular-me també en el Grau de Mestra en Educació Primària. Per a mi, l'assignatura motor d'aquest blog (Programari i maquinari) no va ser la primera presa de contacte amb les TIC en la meua formació no obstant això, els programes amb els quals hem treballat, a excepció del Openshot, sí que eren nous per a mi. Alguns d'ells com el Gimp han suposat un repte però alhora un aprenentatge i un desenvolupament en el maneig i soltesa d'aquesta mena d'eines, i altres com l'Escratx, suposava un repte tant cognitiu com a nivell digital.


Considere que cadascun dels programes presentats ens han sigut i seran d'utilitat al llarg de la nostra formació i trajectòria docent, però m'agradaria destacar el bloc de l'assignatura en el qual van mostrar els recursos oberts (i al qual dediquem una entrada del blog) ja que són fonamentals per al moment i situació que vivim; no sols per la pandèmia, la qual ha creat una necessitat de digitalització i de models híbrids d'ensenyament-aprenentatge sinó perquè la tecnologia forma part de la nostra vida diària i aprofitar la competència digital del nostre alumnat per a potenciar el seu aprenentatge em sembla imprescindible.


A més, fer un esment especial a tot allò relacionat amb el llenguatge audiovisual i tot el que comporta (enregistrament, elecció de plans, edició...) ja que el professorat no està format ni en comunicació audiovisual ni en educació cinematogràfica i trobe que és necessària aquesta formació perquè pense que els materials audiovisuals i el cinema en si poden ser un element educador i ferramenta molt potent d’aprenentatge si s'introdueixen a l'aula i a més, cal educar també per a que sàpiguen llegir i interpretar les imatges. 


Concloure dient que considere que el fet d'acabar matriculada en TIC ha suposat una oportunitat per a endinsar-me en un món que igual no haguera descobert o prestat tanta atenció per intenció pròpia, i que no pot estar més satisfeta i agraïda d'aquest succés fortuït, A més, afegir que encara que és una especialitat, la formació en TIC hauria de ser un element fonamental en la formació del futur docent sent aquesta una assignatura o assignatures obligades i comunes per als dos graus d'Educació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Una xicoteta reflexió de l'assignatura

Quan vaig rebre la notícia que no m'havien pogut matricular en l'especialitat de Pedagogia Terapèutica, que tant desitjava des que v...